Pages

Cerita pasal Adnan Sempit

Hari sabtu aku pergi tengok Adnan Sempit yang lucu dan sempoi. Watak utamanya ialah Adnan (Shaheizy Sam) dan Nadia (Intan Ladyana) yang berada dalam dua dunia berbeza. Aku suka ceritanya sebab ringan dan tak penat fikir, tak ada rasa macam hadoihh dan tak ada juga rasa macam beria-ia sangat.

adnan keje sebagai tukang hantar surat di office nadia. nadia ini gadis yang bizi gila kerja sampai tak ada masa nak ada kehidupan cinta dan dah tua2 nie die kena pula buat reunion. kawan2nya yang datang kat office nak bincang pasal reunion dah tertanya pada si nadia, ada bf ke? kerana desperate nak menunjukkan bahawa dia bukan la anak dara tidak berpacar maka dia tarik si adnan ke office dan mengaku aje "inila boifren i!"

si adnan nie sangatla suka sebab dia memang minat sangat pada si boss dia nie. tapi sayangnya ini semua hanyalah samaran dan mula2 memang nadia suka keluar dengan adnan tapi bila orang keliling mula mempersoalkan pilihan pakwe dia 'si rempit' itu, dia mula merejek si adnan. Setelah beberapa kali dia rejek adnan depan orang ramai dan dengan alasan nak buat keje tapi adnan tetap nak tolong dia juga. ini yang aku tak boleh telan nie, pompuan tu dah kutuk ko berbakul tapi ko pulak boleh nak layan lagi haihh. tapi macam biasa muvi kena ada happy ending sebab ni bukan cerita serius kan.

komen aku?
1- adakah aktiviti rempit kelas bawahan hanya ragut (dalam nie aje ada 2 scene ragut) dan lumba jalan aje? takde benda lain ke dorang buat.
2- kenapa aku tengok shaheizy sam asyik teringat kat zizie ezette je? muka adik zizie sangat licin, jeles!
3- kalau buat drama bersiri ok juga!
4- tengok aksi 'akikah' yang dipixel kan. hahah.
5- intan ladyana agak kayu, kena polish lagi lakonan.

Adnan Sempit secara keseluruhannya tak bangang pun, ia ok untuk anda mengeluarkan rm1o dan tonton di waktu kosong korang. jangan serik tengok cerita meleiyu ok!


ps: aku ialah penonton yang agak kritis sebab dulu kena tengok movie dan buat assignment yang kena kritik dan ulas dan bagi pandangan. tapi aku rasa kadangkala sebab selalu sangat kritis tengok movie pun penat kerana ade je benda nak dipersoal. jadi kini bila nak tengok movie aku kena siapkan mood relaks.

tapi kalau movie bangang dan diri relaks macam mana pun tetap bangang aje rasanya sebab kena bayar tgk muvi bangang nak mati. syuuh syuhhhh, jauhi industri filem... filem bgg.

4 comments:

Azyze said...

selepas baca ni, aku ada 3 komen:

1. aku suka ko pasal ko selalu buat rebiu! :)

2. bila aku tengok cerita Sam, aku teringat zaman remaja dulu, dia duduk sebelah aku masa SPM pasal nama dekat2 kan hehehhe

3. Semenjak dah dewasa ni, aku makin rajin tengok movie Melayu. Satu reason pasal nak support, satu lagi pasal aku rasa kalau tak tengok jangan banyak bising. Banyak orang kita yang mengutuk tahap dewa tapi sebenarnya diorang tak tengok pun. Klaau dah tengok dan memang hampeh, boleh la kritik. Kalau bagus, buat collection untuk anak2 kita kang.

Ellen Whyte said...

I didn't KNOW YOU USED TO INTERVIEW (sorry, Target stood on the CAPS LOCK key) people. I get those yes-and-no types too sometimes. Dreadful!

JohnJenin said...

pakcik suka ulasan kamu. patut memperbanyakkan lagi ulasan especially filem meleiyu. good!

Naddy said...

AZYZE,
1. rebiu aku tak sebest mana pun
2. tak tau plak yang sam tu sebaya kita.
3. aku stuju, kalo nak kutuk sila tgk. selalunya yang kuat ngutuk nie bukan tgk pun cite meleiyu.

katztales,
hehe.

pakcik johnjenin,
terima kasih! nanti saya pertingkatkan usaha lagi.

hELLO

hELLO
:D

Followers