Pages

Merah Jingga 6 - SasuFemNaru Fanfic



Merah Jingga 6
Misi menyelamatkan Sasuke


Naruko berasa seperti masa cepat sahaja berlalu dan kini sudah tiba giliran Sasuke dilelong. Sebelum itu Ino Yamanaka telah mengabaikan tugasnya sebagai pengacara majlis dengan membida Sai Root dengan jumlah 70,000 yen. Naruko tidak sangka pegawai polis yang kuat bercakap tanpa filter itu ada peminat. Mungkin Ino merupakan teman wanitanya. Dia hanya beranggapan mungkin ada nilai-nilai positif lain dalam diri Sai yang disukai Ino.


“Kini giliran lelongan jejaka keenam malam ini, Sasuke Uchiha!”


Semua hadirin bersorak dengan pengumuman itu. Sasuke naik ke atas pentas dengan wajah penuh yakin. Naruko ingin sahaja membaling kasutnya pada Sasuke. Padahal Sasuke sangat marah kerana dipaksa ke majlis itu, tapi kini dia sangat santai di atas pentas untuk dilelong.


“Ya, senyuman yang merentap jiwa anak-anak muda Konoha,” ujar Chouji mengusik hadirin majlis.


Sakura pula bersorak dengan bingit di sebelah Naruko. Naruko tertanya-tanya adakah sepanjang dia tiada di Konoha, pernahkah Sasuke dan Sakura berpasangan? Namun, mereka tidak kelihatan seperti pasangan kekasih pada malam ini. Adakah Sasuke punya teman wanita, mengapa dia tidak ajak temannya malam ini?


“Ok kita mulakan bidaan, siapa mahu mula?” Chouji melihat ada lebih kurang sepuluh paddle bida dinaikkan dan mula bertanya seorang pembida demi seorang pembida.


“30,000!” pembida no 29 menjerit.
“35,000!” pembida no 40 menaikkan bidaan.


Naruko berasa gementar dan terfikir bagaimana dia mahu membida.


“40,000!” pembida no 15 pula.


“45,000!” pembida no 3 menaikkan harga


Semakin lama semakin tinggi harga ditawarkan dan Chouji dan Ino bertepuk tangan bagi menggalakkan lagi pembida meningkatkan harga mereka.


Naruko yang teruja dengan suasana terus mengangkat tangan, “Saya bida 70,000 untuk Sasuke!”


Sasuke yang kelihatan bersahaja di atas pentas terus berdiri tegak dan memandang ke arah Naruko. Sakura pula menjerit, “Yeah Naruko dah menunjukkan belangnya!”


Dengan pantas lima pembida lain mencabar bidaan Naruko dengan jumlah bidaan 80,000, 85,000, 90,000, 93,000 dan 97,000 ribu.


Ino menjerit dan Chouji bertepuk tangan sambil mengumumkan bidaan terkini, “Nampaknya bidaan Sasuke paling tinggi setakat ini pada 97,000 yen. Ada mahu beri cabaran lagi pada bidaan ini?”


“Saya bida 111,111 untuk dia,” umum Datuk Seri Mei Terumi. Seluruh dewan berpaling kepada wanita yang berada di tengah-tengah hadirin.


“Maaf, saya baru berkesempatan hadir. Ada pertemuan penting. Tapi saya sudah tiba untuk memenangi seorang jejaka malam ini.”


Sasuke mengerutkan dahinya dan memandang Naruko. Dia mengangkat keningnya dan memandang Naruko dengan penuh harapan.


Sakura pula mengetap bibirnya dan terus berbisik kepada Naruko. “Cepatlah bida Naru. Aku harap kau berjaya, cepat teruskan bidaan.”


Naruko mengangguk dan dengan gugupnya menyambung bidaan, “Saya bida 120,000 untuk Sasuke.”


“Ok, masih ada lagi yang berani cabar No 7, Datuk Seri Mei? Selamat malam Datuk, kita ada 6 lagi jejaka selepas ini. Peringatan mesra ya hadirin, kita hanyalah untuk beramal malam ini dan harap tidak menjadikan ini persaingan hebat antara kita. Ok, kita sambung lagi sudah 120,000 kini untuk Sasuke. Ada mahu cabar bidaan ini?”


Puan Sri Mei senyum dan terus membida, “125,000 yen!”

“Saya bida 135,000 yen untuk Sasuke Uchiha!” Naruko kata. Dia mendapat keberanian kerana dia pantang dicabar, dia perlu berjaya dalam mengelakkan Sasuke daripada jatuh ke tangan wanita kaya itu.


“Ya, ada siapa mahu cabar?” tanya Ino.


Semua hadirin senyap dan menanti Datuk Seri Mei. Naruko berpaling ke arah wanita berstatus VIP itu. Rupanya pembantunya sedang berbisik kepadanya. Selesai mereka berbisik wanita anggun bergaun biru itu berkata. “Saya tidak mahu membida lagi kerana saya dengar Itachi Uchiha ada di sini ya malam ini.”


Dewan bersorak dengan pertanyaan itu dan Chouji mengangguk. “Ok, dengan itu kita mulakan untuk tutup bidaan buat Sasuke. Jika ada sesiapa mahu cabar, masih sempat ya.”


“Bidaan 135,000 satu untuk Sasuke!” umum Chouji. Namun hadirin senyap.
“Bidaan 135,000 dua untuk Sasuke!” umum Chouji. Namun hadirin seakan disumpah menjadi patung, tiada yang tampil untuk membida.
“Bidaan 135,000 tiga dan terakhir untuk Sasuke!” umum Chouji. Namun tiada bidaan lain.
“Oleh itu bidaan ini dimenangi oleh no 9, saudari Naruko Uzumaki,” jerit Chouji. Dia mengangkat tangannya dan menunjukkan tangannya ke arah Naruko yang sedang berdiri terpinga-pinga.


Saat itu mata Naruko memandang ke arah Sasuke dan jejaka itu mengangkat tangan ke atas tanda berjaya dan terus tersenyum lebar. Sakura yang daripada tadi bersorak memerangkap Naruko dalam rangkulan sebelum melepaskkannya.


Daripada atas pentas suara Ino pula berkata, “Kita bagi peluang kepada hadirin untuk berehat, saudara dan saudari boleh ke meja buffet untuk sajian ringan. Dan seterusnya kita melelong Aburame Shino, waris perniagaan madu lebah dan anak kepada Mrss Konoha 1994. Dia bekerja sebagai seorang peguam dan kini memiliki firma di Tokyo.”


Naruko sudah tidak mengendahkan sesi bidaan itu apabila dia mendapati bahawa Sakura ternyata betul. Dia memenangi bidaan ke atas Sasuke1 Dia tertanya-tanya apa yang dia perlu buat selepas itu. Adakah dia perlu membawa Sasuke ke mana mana? Chouji dan Ino ada menyebut makan malam tadi?


Tiba-tiba tangannya ditarik. Rupanya sepupu Naruko, Karin Uzumaki muncul di hadapannya dan memeluknya.


“Hey cousin, jom kita minum. Tak sangka kau di sini” ujar Karin sinis.


“Eh, aku dipaksa,” kata Naruko. Dia tidak mahu Karin beranggapan bahawa dia sengaja merahsiakan kehadirannya.


Tiba-tiba Sasuke sudah berada di sisi mereka. “Jom minum,” pelawa Sasuke sambil dia menjeling Karin.


“Ah aku faham dah,” Karin ketawa.


Naruko menjegilkan mata kepada Karin dan bertanya, “Kau bida siapa malam ini?”


“Seseorang yang aku benci, dan tak suka. Dia baru berpindah ke sini untuk sambung belajar Masters di Konoha U. Namanya Suigetsu Hozuki.”
“Ok,” Naruko tersenyum sinis pula. Dia tahu Karin pasti sebenarnya suka kepada Suigetsu ini.


“Jaga dia baik-baik ya Sasuke, aku akan pantau korang,” ujar Karin sambil ketawa. Kemudian sepupunya itu berlalu pergi.


“Kau dah makan?” tanya Sasuke.


“Dah, aku makan bersama Sakura. Mmm, aku mahu pulang untuk berehat. Hari ini agak sibuk di pejabat dan aku rasa amat penat pula,” kata Naruko, sambil cuba menyembunyikan gugupnya.


Sasuke tersenyum kecil dan mereka berjalan menuju ke pintu utama. Sakura sudah hilang entah ke mana, tidak ada pula dia mengekor Sasuke dan Naruko kali ini. Naruko tercari-cari di mana rakan mereka itu. Sebagai tuan rumah Sakura mungkin banyak tanggungjawab malam ini, Naruko fikir dia mungkin perlu datang untuk berborak dengan Sakura lain kali sahaja ketika kawannya itu tidak sesibuk malam ini.


“Jom ambil angin dahulu sebelum pulang, lama tak melepak dengan kau,” pelawa Sasuke.


Mereka berjalan keluar daripada rumah itu dan turun ke anjung. Sasuke berhenti di pagar batu yang mengepung anjung rumah Sakura.


“Kau kelihatan cantik malam ini. Aku tau Sakura akan bida aku sehingga selesai, tapi rupanya kau yang akan membida aku.”


“Ah itu, Sakura yang paksa. Lagipun bukan duit aku, duit...”


“Haha duit Mama aku. Tapi itu biasa, kadang2 aku bida diri aku tapi suruh Sakura yang bida. Hmm, kami selalu buat macam ini,” Sasuke tertawa.


“Dah tu yang kau marah sangat tadi kenapa?” tanya Naruko. Dia tidak faham kenapa Sasuke sangat marah jika dia biasa dengan perkara begini.


Sasuke melihat bulan yang tertutup dek awan di langit. Dia menghembus nafasnya dengan agak kuat dan menggosok-gosok tangannya demi untuk mendapatkan haba kerana malam semakin sejuk pula.


“Aku boring datang sorang-sorang, sudahlah dipaksa. Tapi malam ini aku tak boring sangat,” kata jejaka itu.


“Hah, yelah tu,” sindir Naruko. Dia turut melihat bulan. Malam ini bulan tidaklah penuh dan tersembunyi di sebalik awan.


“Aku selalu ingin lari daripada semuanya semasa muda, namun Konoha tetap berada di sini. Setelah lama-lama aku tidak dapat nafikan bahawa di sinilah di mana hati aku berada walau sejauh mana aku cuba lari. Kau pula bagaimana?” tanya Sasuke.


Naruko senyum pada mulanya, membiarkan kata-kata Sasuke berlalu di hati dan fikirannya. Kemudian dia menjawab, “Tugas membawa aku ke merata dunia. Lebih banyak pengetahuan aku kutip lebih untung majikan aku dan dunia polis. Dunia semakin global, cabaran kami sebagai pemegang amanah menjaga undang-undang juga semakin pelbagai. Konoha masih sebahagian daripada diriku walau jauh aku berhijrah kerana di sini aku mengenali rakan-rakan macam kau dan Sakura.”


Sasuke berpaling kepada Naruko dan bertanya, “Bolehke kalau aku nak melawat kau di Suna apabila kau pulang nanti?”


Naruko senyum dan menjawab, “Boleh je. Prents aku anggap kau perfect, asyik tanya bila nak ajak datang.


“Begitu, walau setelah 12 tahun?” tanya Sasuke. Tiba-tiba pipi jejaka itu bertukar pink.


Naruko mendekati Sasuke dan mencuit pipi jejaka itu, “Kau dah kenapa? Kali terakhir aku nampak kau blushing begini ialah apabila kau ternampak Karin hanya memakai baju dalam semasa kau datang ke rumah aku tanpa sebarang pengumuman.


Sasuke cepat-cepat menepis tangan Naruko, “Ah tidak ada apa.”


Naruko tertawa sambil cepat-cepat menarik tangannya kembali sebelum Sasuke sempat menepis.


“Jika kau ada masa terluang, telefon aku?” Sasuke mengeluarkan kad namanya dan memberinya pada Naruko.


Naruko mengambil kad itu dan berkata, “Ya kan. Entah bila kita boleh berjumpa.”


Sasuke tersenyum sinis dan mara ke arah gadis itu. Naruko memandang ke arahnya dan Sasuke menghadiahi gadis itu dengan ciuman di pipinya. Sejurus ciuman itu singgah di pipi Naruko, Sasuke berkata, “Terima kasih untuk malam ini.”


Naruko terkebil-kebil dengan apa yang baru terjadi. Selama dia hidup tidak pernah ada mana-mana jejaka yang bukan keluarga menciumnya. Dia masih terdiam dalam kekeliruan sehinggalah Sasuke berkata, “Jomlah kita pulang, cuaca makin sejuk ni.”


Naruko terus automatik mengikut Sasuke meninggalkan anjung rumah Sakura. Perjalanan baliknya akan menjadi sangat janggal.

Oh tidak!

Nanowrimo 2016 : Fire Chapter 18

Genos powered up his rockets and flew above the running civilians to get a better look at the situation as they headed to the shelter. It had taken them almost an hour to reach the shelter. He scanned the area for stragglers and found no sign of movements, only then did he flew down and entered the shelter. Almost everyone was heaped onto the floor in tears and sweat, frightened and unsure.


The blond cyborg had herded the panicked citizens into the shelter in quite a disorder. But luckily they had stopped and listened to him. The escape could have been done in only half an hour if the civilians were better organized at dealing with an emergency situation. Genos could hear the emergency alarms blaring outside. He mentally sighed realizing that Konoha was in a bad situation when it came to monster attacks. Although It had a good track record when dealing with superhuman attacks but when it came to getting to the shelter in time, it was a failure. Still, this was not a time to lecture them he had a larger issue to pursue.


Genos stood before an exhausted crowd. Babies were crying, some were shouting for space for their women and children, while some were comforting each other. But a small number of the shelter’s inhabitants did not look as scared as the other half, these were the ones comforting the adults to stay calm and remember all their emergency drill.


“We are all scared, this never happened before!” cried a man.


Genos looked at him sympathetically but he could not do more, he was here to help them escape and be out of danger. He wanted to leave them in capable hands and he looked at the few calm ones and used his magnified clear voice to direct them.


“Help is on the way, if anyone is hurt from escaping please come forward. The medics will arrive soon to disseminate supplies and take care of the wounds.”

“I can assist in that,” a woman a few feet away said. The woman wore a dirtied lab coat but quickly took it off and ran to the front of the mass. “I am Dr.Shizune from Konoha Specialist, and here’s my proof.” She handed him her ID.

Genos scanned it and connected himself to the city's emergency database. She was indeed in it. After he was satisfied with her credibilities he told her, “Take care of them, Help will be here.” She gave him a firm nod and watched him exit the shelter.


Genos locked the shelter’s main door and activated the protective shield made out of chakra. He gave the shelter a last look before heading to central city to face the monster.


__________________________________


Sonic looked around the testing room, there were several other normal looking people testing their chakra powered weapons too. She noted the handgun, an axe, a katana and a crossbow. She was not sure if they were with the Konoha Hero Association or not. They were standing along a line with a few moving target metres away in front of them, all were made from chakra to mimic the monster. Sonic was separated from the other individuals by see through glass panes. It was like a shooting range only that they were using weapons against chakra targets.


Sonic shouted a battle cry as she threw three kunais towards the chakra bubbles and they burst instantly. Then she did a quick fanciful reach for her katana which was tied to her back and ran forward to slice the bubbles. She did some fancy movements in chasing and slicing the less than ten chakra bubbles before bursting the last one with a simple wind blade kick.


“That is good, if you are ready then we can head back to the field,” a voice opined from behind.


Sonic picked up her kunais from the floor and turned around to the voice. The lavender eyed Hyuuga was standing behind Sonic and Sonic wondered how long had the girl been watching her.


Sonic then remembered to ask about that one person who had been occupying her mind, “Have you seen Genos?”


“He’s getting civilians out of the way, you want to to join his fight?”

“If there’s enough men there I’ll join another side,” Sonic said as she sheathed her kunais and the katana.


“Ok then. Thanks for joining us. The mayor have declared war since the monster, or something connected to it had taken 25 people and hid them somewhere. Permission have been granted to use all our best men and efforts to save them.”

Instantly Sonic’s defensive button was pressed. “I’m just a civilian, but…” she was immediately reminded that Genos would want her to do this. Hell, she’d do anything to pay back Genos after Genos saved her back at the Battle Of Monsters. What Genos wanted was to help Konoha, and help Konoha was what Sonic would do.


Hinata then opened the door separating the testing room with the lab and Sonic was quick to follow.


Hinata waited for Sonic to start walking before she joined in steps and started talking, “I have been briefed about your background by Genos-kun when he came here a month ago. I found it awesome that you are proficient in the katana art… I mean we all need to fight now. It’s us against the monster.”


Sonic thought she saw the really fair girl blush a little. So she immediately downplayed her own skills, “With enough practice you can do it too.” Though Sonic was unsure what the girl could actually do, but as she was a Hero she could definitely wield the katana if she had enough patience to master it. Sonic was a quick learner when it came to battle tactics though she would usually lag behind the first few times because from lack of practice. But this was war and Sonic liked a good fight and she wished the monster would give her a good fight, it had been a long time since she had a good fight.


“We have made sure that the chakra on your weapons will last for at least an hour before needing recharge. Our sources said that the chakra balls will only break open if enough chakra attacks are used on it,” HInata said.
“Are the monsters themselves chakra proof or not?” Sonic asked. She really needed all the information now, intelligence is important here. Unlike during the Battle of Monsters where Sonic just came in and fight her own battle without working with the Hero which caused her early demise, this was someone else’s town and she respected that. Sonic had changed so far from her former rogue ninja self that she even surprised herself.


“We have no information on that, our heroes are still trying to crack the chakra bubbles.”


“Then I’ll take care of that too,” Sonic said with a nod at Hinata.


Hinata took hold of Sonic’s wrist and they stood in a corner of the lab before she made hand signs and they reentered a blinding whiteness. Sonic felt a pull around her belly area and her feet being jerked from the solid floor.


__________________________________


Sonic and Hinata arrived not far from where Sonic was taken earlier. There were smears of blood and flesh on the ground and Sonic quickly averted her eyes away from the scene.


“What do we do?”


“Attack the blue balls with your chakra like you did back at the training room. I’ll be at your side attacking and raiding, I can see the flow of the chakra with my Byakugan - my eyes,” Hinata said as the veins around her eyes bulged and she looked at the clue balls of monsters. “These are far smaller than the one in South City. Now come on let’s go.”

Sonic turned to the looming monsters and smirked. She and Hinata ran forward as a monster noticed tham and started advancing too.


Sonic aimed a wind blade kick at it but the monster swerved and almost crashed into Hinata who ducked in time. The flying ball shook as the monster in it fired a rain of chakra senbon on Sonic and Hinata. Sonic used her speed and katana to evade the senbon while Hinata pushed the senbon away with chakra while evading the ones she couldn’t push away. A senbon almost hit her foot but Sonic moved in time to swat it away with her katana.


“Nice save. Now you attack and I’ll find an opening,” Hinata yelled.


Sonic smirked and aimed five kunais at it and when it launched kicking one, two, three, four and five kunai in lightning speed at the ball. Each of her chakra enhanced kunai reached the ball and cracked it above, middle and under the surface of the ball. Less than a second all the kunais hit the monster’s chakra ball and made holes in it, Sonic broke the ball with her chakra katana. The monster tried swerving away but Hinata jumped ahead and shielded herself with chakra and reached into the broken layer. She touched the monster’s chakra point and the monster howled. The blue ball disappeared abruptly and the monster fell to the ground. Both woman were surprised but they did not stop and Sonic aimed her katana at the monster’s neck, aiming for it’s artery.


“Give up humansss,” it hissed though it was in the losing side.


“Tell us where you took the humans,” Hinata demanded. She stood with arms in defence ready to hit another chakra pressure point.


“Never,” the monster hissed as it tried to get up and reach for Hinata.


Sonic quickly moved the katana closer with its blade only millimetres away from the skin of the monster's neck. “Tell her, or i will slice you apart.


“We are easily replaceable, we won’t break what our masters need. More will come for you,” it gurgled like it was laughing at them.


“In that case, say goodbye,” Sonic said and she sliced the neck of the monster open. As soon as the neck was cut open, no blood came out only slimy innards. The monster went limp when Sonic’s katana decapitated the neck.


“That’s weird,” Hinata huffed. She peered at the carcass with her Byakugan and trailed something Sonic could not see starting from the monster and then towards the ground.


“Can you see that?” Hinata asked Sonic without looking at SOnic but at the other direction.


“No, what?” Sonic asked confused. She wiped the slimy edge of her katana on her body suit, but the slime seemed to evaporated and she eyed her katana curiously.


“I can see chakra flowing back into the earth. We better kill another one to see whether my theory is right,” Hinata looked at Sonic with her Byakugan gradually deactivated.


“What theory?”


“That these are just distractions, there’s something else here. We better find the real deal and ge to where 25 people are. Let’s join the others.”

Sonic nodded and ran alongside Hinata to join the other who were defeating with the monsters in a similar way.


__________________________________



Sasuke woke up with a heavy head but he was sitting on his bed, in his room back at the Uchiha residence, but with a blonde haired woman sitting by his side. He eyed the woman and noticed that she was dressed in a pyjama top without pants, and Sasuke looked at himself and noticed that he was shirtless.


“What the?” he yelled when he noticed his shirtless state. He got up from the bed, scrambling away from the woman like she was a plague. “Who are you?” he asked.


“I think I was supposed to be your girlfriend,” she said handing him a picture frame.


He did not take it, but it was an enormous frame with a selfie of him and blonde woman, it looked like her, squished together. He had his arm around her waist and they were laughing.


“My fangirls force me for a selfie all the time, that does not mean you are my girlfriend? I don’t have a girlfriend…. Yet!” He emphasized the yet seeing that he was supposed to find himself a girlfriend anyway, soon to be his wife.


“How about this?” She said this time putting the frame away and handing him a phone with their kissing picture in it.


“No, that can’t be… and why are you here, did I drag you here drunk yesterday?” Sasuke asked her.


“No, I can’t remember yet why I am here myself… or why I am with a bastard like you,” she said voice trailing as she looked at him and then at their surroundings. She looked at herself and sighed. “I can’t remember even going to a club, this is definitely weird.”


The woman stared back at Sasuke and frowned. “Wait, weren’t we at the Uchiha building, did you knock me out and drag me here. Revenge for…. for making your clothes wet?” She said and walked towards him. Luckily the pyjama top was big for her that she did not need to cover her legs from him. The pyjama fell to her knees.


“No, no that’s not true, I don’t bring girls home ever. Only one time! And she insisted on it, wait what’s your name?” Sasuke asked as he inched away from the woman.


“Naruko Uzumaki, you are?”


“Sasuke Uchiha,” he said looking at her and then at tried to reach for her. The first time he reached for her she seemed to be away from his touch.


“This dream feels weird, I don’t what’s happening but we better get out.”


Naruko tried to touch Sasuke’s hand but she too couldn’t reach for him. She gave up and said, “Now, that’s like a game of Virtual Reality, only that this game sucks.


“I don’t want to be stuck here with you either,” Sasuke was quick to retort.


“Whatever, don’t be childish Uchiha. We need to get out. The last thing I remember was being knocked down.


“I don’t remember a thing from before. Only that I was supposed to be somewhere,” Sasuke said as he turned away and went to open a sliding door.


“What are you doing?” Naruko asked.


“Even if this was a dream, I don’t want to go around naked. Here take these, the only things which will fit you anyway.”


“No, I’ll change my own clothes,” Naruko said as she closed her eyes and her pyjama top changed into a pair of long sleeved shirt and jogger pants.


“Woah? What?” Sasuke jumped back and the clothes in his head fell to the floor.


“I have been asking myself since I woke up, it’s really like a real virtual game. When I asked myself who you were, the picture frame appeared on the bed. I was scared at first and i shook you but you did not wake up at all. I thought about going out but the door won’t open. I tried imagining myself being somewhere else but when I opened my eyes I was still here. Then I imagined myself wearing jeans and shirt and this happened, but that’s all. I couldn’t get out and I couldn’t have a gun appear or anything else. I sat there waiting for you to wake up. This all does not seem real but you did though you looked dead. I couldn’t cry because this was too weird to cry over…”


“So what do we do?” he asked. She was taking this better than him and that made him want to be in more control of his actions.


“Explore? Maybe with you awake I can, I mean we can go outside. At least see what this world is about? Something tells me we are supposed to stay together no matter what.”


Sasuke looked at his room and noticed that the decoration was the one he had seen before he moved out. “Wait, my mom told me that my room is now painted gray when it’s blue before. I haven’t seen it but …” his eyes bulged as the paint of the room turned grey.


“Dammit, you are right, this is a twisted virtual reality something, we better get out,” Sasuke half shrieked and dragged Naruko out of his room and downstairs and into the kitchen. Maybe his mother is in this dream, VR, whatever, but she was nowhere to be seen. So they headed towards the kitchen door and surprisingly they were out.


The world outside changed a shade clearer when Sasuke laid his eyes on it. “What the hell? Did you see that?” He looked at Naruko.


“Yes, this world is changing when you woke up. It was a boring shade of blue before.”


Sasuke looked at naruko and noticed his hand still on her hand, from where he had dragged her downstairs. He let go of his hand and stepped away.


“I think before we explore, you might want to change into more outdoor appropriate clothes? Not that I don’t enjoy seeing your emm.. Body.”


Sasuke huffed and turned around, he eyed his body and sighed when he noticed that he was still only wearing the pyjama pant. He closed his eyes and imagined hard that he was dressed in a sleeveless jersey and shorts for now. He opened his eyes and found himself wearing his sports clothes he had back in Uni, but they looked brand new.


“Ok, let’s go,” Naruko said and stepped past Sasuke.


Sasuke looked at the sepia tinged world and decided that it looked too orangey for his eyes and imagined the type of colours near to reality and the scene before him adjusted to a more white balance correct setting. He looked at a white car and saw that it looked white and he nodded. Weird that this world is, at least he could not remember how he got here. He hoped it wasn’t something sinister. Sasuke turned to Naruko and saw that she was already meters away and so he quickly jogged to catch up with her.




__________________________________


The blinding white tree stood in the middle of the clearance hundred metres underground. It’s roots spread out in many directions holding 25 unconscious human inside it. It praised to its mother already on her way to this dimension. It made the humans imagine happiness, things that they could not reach in their reality, injecting into them false ideas and everything they wanted deep down inside. It held them in the rolls of it’s roots and sucked the chakra out of them. These chakra would help its mother reach here sooner and began their mass plan to conquer earth, beginning with Konoha.


One tight roll of root shielded Sasuke from the world, feeding his head lies, making him forget where he was. It tried to make him happy but somehow it failed, the tree knew this and found something inside the body of this Uchiha which was unlike the others. It would gift this one to mother, and mother would be very happy it thought. The other girl beside him, the one with yellow hair, it too contained something which he knew mother would destroy. But this body had immense chakra and so it cannot simply kill it. It will encase the both of them and when the chakra would be enough it will ask mother how to deal with them.


Bound in evil organic, in earth, far from their reality, clueless in their make believe world. It pumped the both of them with more hallucinogen but they seem mildly unaffected by it. They could destroy it but it was braver than mother thought, it was not foolish but it was biding for time.


We are keeping them for you mother. The yellow has fox in it, tamed from being blind for twenty plus years, and the boy had the chakra which was borne into it from mother. It was almost like mother’s child, but it won’t love mother.. Like how much we love mother.


The creature continued on and after it was strong enough it will send another. More chakra and mother will be happier.


__________________________________

To be continued


My first proper digital arts

This is my first digital art using Huion Tablet & Pen with Gimp 2.0.
It's a Fanfiction art so yeah, it's something a non ff reader would not recognize.



SasuFemNaru




MinaKushi

Merah Jingga 4 - SasuFemNaru Fic



Bab 4

Aku nampak cantik?

Naruko membelek aturcara majlis itu. Matanya terjegil apabila dia sampai ke acara ketiga. “Ah, ada charity auction jejaka terhangat Konoha. Hahahha, jadi kau marah-marah kerana Sakura akan ‘melelong’ kau untuk tabung amal rupanya," dakwa Naruko.

Sasuke hanya mendengus. “Acara yang sangat seksis,” komplen jejaka itu.


“Untuk amal kan, bukan selalu.” Naruko kemudian ketawa apabila mendapati dakwaannya tepat.


Kereta mereka memasuki perkarangan sebuah rumah tiga tingkat. Ada beberapa kereta mewah diletakkan di hadapannya. Naruko tidak ingat jika rumah Sakura memang sebesar ini sebenarnya tapi setelah 12 tahun macam-macam perubahan boleh berlaku.

Mereka keluar daripada kereta dan menuju ke arah belakang rumah. Naruko pelik kenapa mereka ke bahagian belakang, bukankah sebagai tetamu mereka perlu masuk melalui pintu hadapan? Namun dia enggan bertanya dan hanya mengikuti Sasuke. Sampai di sebuah pintu Sasuke membunyikan loceng dan seorang wanita yang Naruko tidak kenali menyambut mereka.


“Selamat malam Tuan Uchiha, inikah tetamunya?” ujar wanita itu.

"Selamat malam Miranda, ini Naruko teman saya untuk majlis malam ini. Tolong bantu siapkan dia ya," pinta Sasuke.

Wanita itu segera memegang bahu Naruko dan menariknya masuk ke dalam rumah dan ke arah sebuah bilik. Sasuke mengikuti mereka daripada belakang.


Miranda berhenti di sebuah bilik yang penuh dengan dress dan costume jewellery lalu berkata, “Tinggalkan dia dengan saya, saya rasa saya ada dress yang sepadan dengan warna matanya.”


Sasuke mengangguk dan berpesan pada Naruko, "Aku paksa kau hadir ke sini berpakaian macam ini sahaja, tapi aku rasa mungkin kau mahu menukar baju yang lebih sesuai untuk malam ini.”

Naruko mengerutkan wajahnya, dia hairan kenapa dia harus mengikut cakap Sasuke tanpa sebarang bantahan. Namun Sasuke yang melihat perubahan di wajah Naruko cepat-cepat memujuknya.


“Baiklah. Aku akan belanja kau Ichiraku Ramen. Syaratnya tolong jadi teman aku untuk malam ini sahaja Naruko, please?”


“Kau hutang aku ramen untuk makan malam selama sebulan ya?” mohon Naruko.


“Apa-apa sajalah,” ujar Sasuke tersenyum, dan kemudian dia beredar.
Naruko tertarik dengan perkataan ramen. Namun sebaik sahaja dia sedar permintaannya itu baru dia sedar bahawa dia perlu menemui Sasuke setiap malam untuk menuntut janjinya. Naruko agak menyesal, namun dia tidak pernah katakan tidak kepada ramen.


Ah bodohnya aku, getus hati Naruko.


………………………………………………………………
Dua puluh minit kemudian

"Wei, berangan apa?" Sasuke menarik lengan Naruko untuk menarik perhatiannya. "Macam mana kau jadi polis pun aku tak taulah Naruko, penjenayah boleh suka-suka hati lalu di sebelah dan kau tidak perasan," Sasuke menyindir. Namun di bibir jejaka itu terukir senyuman lebar.
Naruko menjeling tajam pada Sasuke dan mengabaikan komen jejaka itu. Gadis itu kembali memerhatikan penampilannya dalam cermin. Tadi dia keluar hotel memakai t-shirt dan jeans sahaja namun kini dia berpakaian gaun malam warna biru pastel dan rambutnya kemas didandan sesuai dengan majlis malam itu. Naruko pun sebenarnya terperanjat dengan perubahan dirinya setelah didandan Miranda.

“Kau nampak anggun, tak perlu tengok lama-lama, dah jom. Majlis nak bermula,” tegur Sasuke.


Naruko mengangguk dan melihat imejnya dalam cermin buat kali terakhir.


"Tuan puteri, jom," pelawa Sasuke lagi. Tutur katanya kali ini lebih lembut pula dan Naruko mengangkat keningnya kehairanan.


Kemudian Sasuke menawarkan lengannya kepada Naruko, namun gadis itu bertanya, “Buat apa ni?”

Sasuke mengambil tangan Naruko dan memaksa tangan itu berpaut pada lengannya, “Tangan kau berpaut pada lengan aku ini, sebab kita perlu masuk ke dewan utama. Aku dah beritahu Sakura kau pun ada malam ini.” ujar Sasuke tegas.

“Oh, oh ya,” ujar Naruko sambil menggaru-garu kepalanya. Itu tabiat yang dia sendiri sudah lama tinggalkan tapi kembali pula ketika ini kerana dia berasa gementar

“Naruko sayang, berhenti garu kepala kau. Rambut tu nanti rosak, penat Miranda buat,” ujar Sasuke memperli dalam memuji. Dia kemudian berpaling kepada Miranda dan menunduk hormat, “Terima kasih Miranda, kau akan jadi jurudandan terulung apabila kau tamat belajar nanti.”


“Ahh, Tuan Uchiha, ini biasa-biasa sahaja.” Sasuke senyum dan menarik Naruko keluar daripada bilik itu.


“Jom Naru, kita dah lambat.” Sasuke terus keluar daripada bilik itu sambil menarik Naruko yang berpaut pada tangannya.


“Terima kasih Miranda,” ujar Naruko.


“Miranda itu siapa?” tanya Naruko sebaik mereka keluar bilik.


“Miranda merupakan pelajar jurusan fesyen yang tengah praktikal di butik milik Sakura, Sakura merancang untuk memgambilnya bekerja setelah dia habis belajar,” jelas Sasuke.


“Ah, Sakura dah ada butik?”


“Hmmm, jika kau hadiri reunion beberapa tahun lalu pasti kau tahu perkembangan dia,” sindir Sasuke.


“Oh,” jawab Naruko. Dia bukan sengaja tidak hadir ke reunion itu, tapi kerjayanya membataskan waktu bersosialnya. Namun Naruko tahu buang masa sahaja untuk dia mempertahankan dirinya kerana teman lelakinya yang sebelum ini juga tidak memahami kerjayanya sebagai polis. Ah lupakan kisah lalu, Naruko tidak mahu lagi ingat kisah teman lelakinya, dia harus menumpukan perhatiannya pada waktu ini.


“Berhati-hati dengan tangga nanti ya tuan puteri,” kata Sasuke.


Mereka menuruni beberapa anak tangga untuk ke dewan utama. Walaupun dia berpakaian sedia untuk berparti tapi hatinya kembali gundah. Sudah lama dia tidak ke majlis keraian berpakaian seperti orang awam, selalunya dia akan berpakaian uniform polis khas untuk ke majlis. Tiba-tiba Naruko berasa gementar. Adakah dia akan menjadi perhatian, adakah rakan-rakan lamanya akan marah kepadanya kerana sudah lama tidak balik?


Dia memandang Sasuke dan tertanya, layakkah dia datang dengan Sasuke malam ini?
Sasuke, berkulit cerah, bermata dan berambut hitam memang sentiasa menjadi tumpuan orang sejak zaman sekolah lagi. Malahan dia ada persatuan peminat tidak rasminya juga di kalangan gadis-gadis Konoha. Naruko terfikir masih wujudkah persatuan peminatnya, adakah mereka ada di sini pada malam ini? Adakah mereka akan menyerangnya seperti zaman sekolah dulu?


Pada malam ini, Sasuke memakai sepasang kot dan seluar berwarna kelabu dengan kemeja hitam di dalam. Pada Naruko dia kelihatan sangat kacak dan tatkala itu Naruko terfikir alangkah bertuahnya bagi mereka yang dapat memiliki Sasuke.


“Kau nampak anggun,” kata Sasuke. Naruko tahu Sasuke bukanlah jenis yang mudah memberi pujian dan dia memang terkesan dengan pujian itu.


Setibanya mereka di dewan, Naruko terdengar pengumuman.


“Encik Uchiha Sasuke sudah tiba di majlis, bersama si cantik manis, Cik Uzumaki Naruko. Wah, lama tak jumpa Naru!” Ino separa berteriak pada mikrofonnya sambil menepuk tangan.


“Baiklah, selamat datang sekali lagi ke Majlis Amal anjuran Yayasan Amal Konoha & Tuan dan Puan Haruno. Kami akan memulakan acara utama sebentar lagi, saya Chouji Akimichi bersama pasangan saya Ino Yamanaka, akan menemani anda sepanjang acara malam ini.”


Naruko senyum pada Chouji yang kelihatan segak berpakaian sedondon dengan Ino, tema mereka ungu pastel. Mereka berdua turut bersekolah bersamanya suatu masa dahulu. Dia tertanya-tanya siapa lagi rakan sekolahnya yang turut berada di majlis malam itu.


Daripada celah-celah tetamu, muncul Sakura yang terus merapati Sasuke dan Naruko dengan senyuman di wajahnya, “Naruko, kau ada? Kalau aku tahu kau berada di Konoha aku sudah jemput sendiri kau awal-awal. Maafkan aku, Maaf!”
“Takpe Sakura,” Naruko memegang bahu Sakura dan mereka berpelukan.


Sakura melepaskan Naruko daripada pelukannya dan berkata pada Sasuke. “Mungkin kau mahu ke pentas sekarang, acara akan bermula kejap lagi.”

Sasuke hanya mengangguk kepada Sakura dan berpaling kepada Naruko. Dia senyum dan berkata, “Maaf tuan puteri, patik ada urusan lain nampaknya.” Kemudian tanpa sebarang kata kepada Sakura dia berlalu pergi.


Setelah Sasuke meninggalkan mereka, Sakura berkata. “Dia sangat marah rupanya ya?”


“Ahh, mengenai acara utama lelongan amal jejaka ya?” tanya Naruko.


“Ya,” Sakura menjawab girang. “Dia tak layan pun aku, dan hanya bersikap gentleman pada kau, ya. Perangai macam budak-budak. Hahahha, lagi aku suruh dia berperangai elok, lagi dia buat perangai yang hipokrit macam tu.”


“Apa khabar Sakura?” ucap Naruko.


“Baik. Aku sangat baik. Kau? Eh jom kita makan dulu kerana acara lelongan akan bermula selepas sesi cabutan bertuah ini.”

Naruko hanya mengikuti Sakura yang menariknya ke arah meja buffet, dia pun lapar juga setelah terlepas peluang untuk makan ramen. Sambil dia ditarik Sakura dia sempat melihat rakan-rakan lamanya yang melihatnya dengan wajah terperanjat kerana tiba-tiba muncul setelah 12 tahun. Naruko hanya sempat senyum sebelum dia berlalu pergi.

hELLO

hELLO
:D

Followers

Mereka Menyinggah