Pages

Plan minda 2012

New year selalu aku sambut dengan macam-macam perasaan. Tahun ni xde rasa apa sangat malahan rasa macam biasa. Malam tahun baru aku tido buat countdown dalam mimpi.

Aku memang la suka nak gi count down, gi jerit2 10 menurun sampai 1 dan ucap jerit ramai-ramai HAPPY NEW YEAR! Tapi tahun 2013 kot buat macam tu, anak pun dah besar boleh angkut pergi mana-mana tempat yang nak lepak tu.

Bila dah usia nak jejak 30 ni tak rasa apa. Yang magiknya rasa makin muda lagi ada. Satu sebab orang duk mengomen kata aku nampak muda la, makin kurus la (dah pasca beranak haruslah kurus balik) huahahahhah. Serius rasa macam 29 aje. Maybe selama-lamanya rasa usia 29 kot. Atau selama ni aku nampak usia 30 dan bila makin tua sebenarnya usia statik je nampak.... Hahaha apelah payah2 nak pikir. Perdevilkan aje benda alah tu.

Sebab tu ka kan orang kata age is just a number. Hanya kerana aku dah berusia 30 tak de maknanya dan dan itu masuk acuan usia 30. Seriusly ada ke kriteria tertentu usia 30 ni? Usia 30 ada cara dressing macam ini ke? Patut usia 30 dah kena ada A, B dan C ke? Patut usia 30 dah gi haji? Uuuhuhu itu x mampu lagi den nak pergi.

Sempena tahun baru ni aku nak pasang azam lama balik. Antaranya ialah nak round Malaysia, dah gi negara seberang tapi xde pulak round Malaysia. Nak gi Kelantan gi tengok pasar dia, nak gi penang gi sedut bau buku lama kat Chowrasta and nak gi Sabah untuk tengok Gunung Kinabalu. Kalau gi over the sea nak gi melawat sedara mara aku kat Bukit Tinggi Indo atau gi Cornwall lawat sepupu-sepupu aku dan anak2 mereka. Nak gi Indo mungkin boleh tapi nak gi Cornwall macam x mampu lagi. Eh, mana tau menang apa-apa pertandingan ke sana kan heheh.

Impian kecik-kecik nak teruskan breastfeed anak aku lagi setahun ni. 18 jan ni genap dia 6 bulan aku exclusively breastfeed sajer. Harap-harap berjayala menyusukan dia sampai 2 tahun. Dah boleh kenalkan makanan pejal... Pergghhh masuk dunia makanan bayi pulak lepas ni. High chair dah beli tapi x ada lagi set sudu, mangkuk ataupun peralatan memproses makanan. Nak kena ada slow cooker kah? Masak bubur malam ni, esok dah siap walla!

Bulan ni nak setelkan lesen L gua. Kena gi exam dia within bulan ni gak so februari boleh proceed dengan P dan rampas kuasa CCV dan paksa rela la Pyan kena naik AEL dia balik hehe.

Lain-lain impian buat seadanya dan akan aku update setelah berjaya buat. InsyaAllah. K bye!
BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

2 comments:

azieazah said...

I pernah baca, Dato' Fadzillah Kamsah kata, kalu kita betul nak tunaikan azam, memang elok ditulis dan diulang baca supaya tak lupa dan terperap begitu saja..

Semoga berjaya dalam azam dan angan.

DoodleDesign said...

All the best for your 2012, ya.
Ermm...kalau rajin, marila join GA saya nanti..juz for fun :)
http://doodledsgn.blogspot.com/2012/01/doodledesigns-giveaway3-challenge-of.html

hELLO

hELLO
:D

Followers