Pages

Mizzy N in da house!

Semalam lepas habis jogging ternampak kereta Mix fm dan staff dia bagi air free kat semua orang jadi aku dan rakan-rakan jog pun berlari-lari anak ke arah kete mereka. Sesampai aje air tin hampir habis dan kami cepat-cepat ambil air tin daripada kotak polisterin berisi ais. Apa lagi buka Mountain Dew dan minum masa tu juga. Waaaa lega gila tekak kering aku.

Lepas tu gadis promo mix fm tu kata nak bagi majalah bazaar keluaran november. Oleh sebab aku memang pembaca majalah tegar maka memang tunggu la kat situ. dia ada lima buah majalah tapi yang nakkan ia ada 13 orang jadi kena la buat ujian sikit. Ujian pertama dia suruh nyanyi lagu Baa Baa Black Sheep secara rap. Itu kacang je pada aku tapi aku takut lirik salah, tapi kawan aku kata kalau salah pun dia tetap akan bagi.

Yo yo Mizzy N at the park
Baa Black Sheep
Have you any wool
Yes sir yes sir
Three bags full
One for mother
Two for my dad
And one for the little boy who lived down the ... erm park?

haha. Lepas tu orang mix fm tu suruh siapa nak majalah tu kena buat aksi mengepak dan bunyi itik. Tetapi semua orang buat bodo sebab merapu sangat kot. Lebih baik beli sendiri daripada buat aksi budus.

Seterusnya dia terus suruh dua orang ke depan dan kena buat aksi arwah michael jackson. kawan aku seorang perempuan cool aje buat moonwalk biasa tapi sorang lagi lelaki tu macam tak tau plak aksi arwah maikel. lepas tu dia kata tak nak expose diri dia sambil duk terfikir-fikir nak buat aksi apa. orang mix fm tu pun tanya pada kami, kenal ke dia. semua orang kata tak.

"So?" kata orang mix fm tu "apa you nak malu-malu, semua tak kenal you. paling-paling pun you akan keluar the star nanti" hahhahha. Maka dia toleh arah kami dan tanya "Apa ah?" Kawan aku bagi klu dan dia buat dan dapat majalah.

Lagi dua majalah orng mix fm tu bagi celen senang gila "siapa cepat tunjuk handphone dia dapat?" dan kawan aku lagi sorang dan ada satu uncle pun tunjuk hp dorang dan dapat la majalah.

Sebagai klimaks aktiviti, dia suruh main tunjuk-tunjuk jari seperti ini "hold out your right hand and kumpul jari dalam bentuk penumbuk. Bila saya tunjuk kat awak dan sebut 1 you tunjuk jari nombor lain kecuali 1. Kalau saya kata 5, awak tunjuk saya 1,2,3 dan 4 sahaja.'

Jadi mainlah dalam 10 minit dan last2 tinggal kami bertiga aje. Sweet la sebab semua hadiah kami bolot. Kawan aku first place dapat 2 pass tgk apa2 muvi gsc, aku dapat voucher makan kat hotel di klang dan sorang lagi dapat 2 pass tgk unstoppable.

Bakar lemak, air free, majalah free, voucher free - oh bahagia hari semalam.

Tapi hari ini masa nak keluar pergi kerja aku tengok bumper kereta aku jatuh kena langgar. Plet kereta patah dua. Namun daripada rupa bumper macam boleh tampal balik. Sebab laki aku ada keje so kami tak pergi repair terus, masukkan dalam kereta aje la dan duduklah bumper melintang daripada seat depan ke belakang.

Aku pun kena jadi bos hari ni duduk belakang seat driver. Pintu belakang pun jem plak jadi bila sampai office tadi laki aku kena bukak. Fuhhh jadi mem besar jap 20 minit.

Puaka sungguh siapa yang langgar bumper dan menghilangkan diri itu. Peliknya kami marah dalam 20 persen aje, nak buat camne kan dah nama pun park tepi jalan. Aiseh man, puaka sungguh puaka itu.

2 comments:

yoon see said...

No wonder you so happy Mizzyn!
See you soon!

Darling Pya said...

sian nye jadi mangsa langgar larik ek...

hELLO

hELLO
:D

Followers