Pages

Sistem yang salah, aku pulak ko bitch slap. Diva betul perangai.

Aku macam biasa la duduk di pejabat, menyiapkan kerja harian aku. Ada video on demand nak di muat naik dan juga laman web untuk dikemaskini. Lepas tu datang satu pesanan daripada pereka pejabat aku mengatakan yang dia tak cukup info untuk satu program tv ini. Yela kan kadang-kadang penerbit program ini shoot beria tapi gambar untuk promosi hampir tak ada pun. Makanya aku pun terus melog-in masuk akaun facebook aku yang dikhaskan untuk mereka-mereka yang aku tak rapat pun. Maklumlah, ada sesetengah orang kau rasa tak ada pekdah pun kalau nak ada nombor telefon dia. So dengan mereka-mereka ini aku hubungi melalui Facebook sahaja jika perlu.

Maka aku hantar la mesej pada yang berkenaan ni untuk minta gambar untuk promosi program dia. Sekali dia tanya, kenapa tak minta awal. Penat dia kerja dengan rajin nak hasilkan program tu, bila dia buka website jabatan sendiri dia nampak orang lain punya gambar sahaja ada tapi dia punya tiada. Lepas tu dia meroyan dua tiga line.

So tadi dia muncul kat pejabat aku, sambil bawa CD gambar walaupun dia kata nak email pada mulanya. Apabila aku nampak dia dengan CD tu semestinya la aku menghulurkan tangan dengan spontan sebab nak ambil daripadanya. Dia tengok tangan aku dan bercakap "Letak bawah tangan tu", Aku tak la letak bawah. Siapa entah jantan ni nak suruh-suruh aku letak tangan ke bawah. Suami aku bukan, bos aku pun bukan kot. Lagi pun itu bukan rude gesture so aku ignore je.

"Letak bawah tangan tu" "Letak bawah tangan tu" kata dia lagi. Selepas dia ulang dua kali dan aku buat tak tahu, dia membebel balik pasal dia penat2 kerja, plus rajin dan bla bla, sedih sebab konon tak ada info pasal hasil kederat dia tu. Lepas tu dia rage dan blah. Aku angkat2 tangan sbb tak sanggup sangat hadap orang dramatik macam ni. Guling2 bijik mata some more tapi tiba-tiba kejap lagi dia muncul balik dan teruskan berkongsi perasaan dia. Aku cuak sikit la, mana tau dia nampak aku roll biji mata aku.

Pereka aku kata "Kak, kami dah minta lama dah. Dia boleh marah pada kami pula." Chaiitt. Si Diva ni boleh kata dia tak ada info untuk pas gambar dia pada orang yang bikin website tu. Aku macam nak je tanya, takkan bos ko tak de langsung contact number atau email pejabat aku kot?

Bukankah bila kau sedar gambar kau tak ada di web tu, maknanya mereka tak ada akses atas gambar kau? Kau kata kau penerbit yang rajin, tapi kau boleh duduk diam-diam kat situ memendam perasaan mengenang nasib program ko tak dipromo. Diva kot perangai macam tu, nak orang hadap baru bagi. Sistem yang salah ko pergi hambur kat aku. Chaitt. Aku dah lah baru  8 hari masuk kerja. Kira nasib baik la aku contact ko direct, ni ko marah kiteorang balik pulak. Tak payah tolong la lain kali.

0 comments:

hELLO

hELLO
:D

Followers