Pages

Banjir di Temerloh pada Sabtu 27 Dis dan Ahad 28 Dis 2014

Rumah mak mertua gua di Temerloh tak ada efek sebab atas bukit, namun di kawasan sekeliling dan jalan ke arah bandar Temerloh mahu pun Mentakab sudah dinaiki air. Kawasan yang bersebelahan dengan kawasan banjir semua memang dah putus elektrik. Mak mertua pun dah sedia dengan powerbank dan lilin. Air pun dah berbaldi simpan sebab dengar katanya loji akan ditutup kerana bah.

Tengok je la keadaan di sana. Tapi ini sebelum jalan ke Mentakab tutup habis.

Jalan Jerantut Temerloh

Jerantut ke arah Temerloh pada pagi Sabtu, pukul 11 pagi lebih kurang.
Ni atas jambatan Sungai Semantan





Jalan Temerloh ke arah Jerantut pada pukul 3.00 petang macam tu


 






Gegel nak lalu atas air sebab jalan dah ghaib



Di bawah jambatan yang dinick name "Tonggak 12" sebab dia ada 12 tiang. 









Landmark TEMERLOH dah hampir separuh tenggelam




Ni di kawasan depan klinik di tepi Sungai



 Kubang Gajah dah bye bye dah



Ni jalan nak ke arah Sanggang daripada Temerloh.
Sesi menyelamatkan kambing.







Beginilah keadaan sekitar bandar Temerloh, jalan Jerantut Temerloh dan arah nak ke Sanggang dan Kerdau pada Sabtu haritu. Kami pulang ke KL pada hari Ahad kira-kira pukul 3.00 petang. Air di kiri dan kanan highway memang dah tenggelam dah. Alhamdulillah kami selamat.

Semua orang menegur, kenapa tak bawa mak mertua balik ke KL. Oh tidak bisa sebab mak mertua gwe nurse di sana, maka dia kene standby di klinik tidak berjauhan dari rumahnya untuk menyediakan khidmat perubatan kepada mangsa-mangsa banjir yang berdekatan.


0 comments:

hELLO

hELLO
:D

Followers

Mereka Menyinggah