Pages

Kelmarin eh semalam

Bila sebut semalam, dan2 aje aku nyanyi lagu Kelmarin nyanyian Zur Eda.


abaikan video, dengor lagu jela. Kenapa tah gigil2 gambar dia.

Semalam semasa aku tengah surf fb aku terbaca aishah punya status pasal rakan sekelas kami sorang nie meninggal. Aku cepat2 cari profile dia dan dah banyak kawan ucapkan takziah atas wall dia. Lepas aku dah cek sana sini untuk pastikan ini bukan lawak kejam, aku terus inform kawan2 aku melalui sms. Lepas tu aku tertido sebab smlm last angkat barang ke rumah baru. Penat seyhh.

Pada pkl 3 pagi aku bangun nak sahur dan husband aku confirmkan yang jasad arwah Ahmad Iskandar bin Kadir akan dikebumikan pada pkl 8 pagi Selasa 7 September 2010. Inalillah...

Serius aku dah lama tak berjumpa dengan rakan2 sekelas aku, yang rapat mahu pun x rapat. Ok la kecuali laki aku, oh ye FYI aku dan suami aku rakan sekelas kat UiTM sekali dengan Aishah. Hmm.

Memang terkedu la masa tau dia meninggal walaupun x tau sebab apa. Nak siasat banyak2 rasa macam x sesuai masa ni sebab no telefon dia pun takde. Last aku jumpa dia beberapa tahun lepas kat MidVeli dalam nando's. Masa tu dia dengan bespren dia Nwar and bakal isteri Nwar (dah kawin dah Nuar) dan dia duk tanya bila aku ngan laki aku nak kawin. Kami pun tanya daia balik, taktik biasa nak ngelak jawapan kan.

Umur dia sebaya dengan suami ok so memang dorang satu frekuensi la dan borak2 dengan oknye walaupun x pernah satu grup assignment. Dia memang peramah dan sweet muka dia. Jarang la dia tak senyum kalau terjumpa di mana-mana. Aku ada juga tegur dia dolu2 kat fb. Masa tu dia dah clash dengan awex masa belajar dan ada awex baru, so aku saje usik2 dengan mengomen kat pic dating dorang.

Arwah dulu geng dengan kelas monitor jadi ada dia selalu pas2 kertas fotostat untuk bebudak kelas. Dia mamat urban yang humble gile. Aku rasa secara amnya dia memang humble sebab semua orang tulis mcm tu kat wall facebook dia. Semua kawan dia rindu kat dia :(

Serius terasa juge la apabila aku dah kenal dia dan sedar dia dah tiada di bumi ini. Mungkin pemergian dia daripada bumi fana ini time bulan puasa agak ringan perjalanan dia di alam barzakh. Dahla ada pulak adegan terjumpa tu lagi terasa. Nasib baik la tak ada hutang RM banyak2 dengan dia kalau tak terkedu nak bayar kat siapa, dah terlambat dah. Kita tak tau bila orang yangt kita kenal nak pergi kembali pada Allah kan.



Lepas nie memang tiada pertembungan lagi dengan arwah, huhu sebak plak rasa. Dia bukan kawan rapat tapi sebab dia sememangnya ok, humble dan suke senyum tu yang terasa juga dia dah takde. Aku tak tau sebab apa dia meninggal tapi mungkin kerana penyakit yang dia dah memang. Walaubagaimanapun dia dah kembali ke rahmatullah dan semoga Allah menempatkan ruh dia di kalangan orang2 yang beriman, Amin. Mari kita doakan Ahmad Iskandar Kadir AlFatihah :) InsyaAllah.

ps: lagu sekadar hiasan aje untuk bagi ringan sikit hati sebak nie. Haihh kat tv si Datuk Siti nyanyi lagu raya sedih plak. Raya is near, nak kemas rumah lagi, kalau la mak aku masih bagi aku duit raya kan best :P bonus la kononnya

2 comments:

@cu SaYaNg said...

takziah & al-fatihah untuk keluarga arwah

DrSam said...

Salam Lebaran. Alfatihan buat arwah.

Saya mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan selamat menyambut Hari Raya Aidilfitri, jika ada tersalah dan tersilap harap dimaafkan.

hELLO

hELLO
:D

Followers

Mereka Menyinggah