Pages

Anak pertama

Bila nak mula cuti? Mengikut pekeliling cuti bersalin yang baru tu boleh apply sampai 14 hari sebelum due date. Ke nak lepak KL dan ajak mak aku lepak sini. Atau nak lepak sini sengsorang dan mula bercuti semasa sakit labour. Kalau cuti 14 hari sebelum pula kalau baby kua lambat daripada due date dah rugi cuti sampai sebulan walaupun cuti boleh up sampai 3 bulan.

Saje pening pening sebab masih berfikir tentang bila nak mula bercuti. Kajian kata anak pertama punya tempoh sakit bersalin dua kali lebih lama daripada tempoh sakit anak kedua. Tapi macam biasa la kan setiap anak pertama, lain orang, lain tempoh dan lain pengalaman. Apa-apa tunggu mak aku mari Ahad ni baru bincang.


2 comments:

ninieZUERYANNIE said...

nadhrah, mase Qisya dulu aku amik cuti awal.. seminggu sebelum due date.. pastu anak kuar lambat 8 ari.. agak bosan tunggu kat umah tuh x buat apa.. (nak buat ape, bdn pon dh x larat.. makan, baring, tgk tv & tido je la..).. mase tuh cuti bsalin 60 ari je.. rs rugi giler amk cuti awal2 mase tuh.. so, 2nd nih aku ingat nak start cuti bile bsalin.. kononnye.. tp skang nih pon aku cam dh x larat giler.. adoihh dilema aku!

Naddy said...

zuriani, anak pertama dilema sikit tapi kalau anak kedua memang aku lepak KL baru balik kampung.

hELLO

hELLO
:D

Followers