Pages

Hopping Jang Hopping dan other random stuff.

"Family life in an urban setting need money and aku malas nak menabung, and aku ada banyak hobi."

Wuihh. Aku berangan berjalan tengah banyak ini, tapi sementara anak masih kecil aku tumpukan jenjalan ke lokasi Malaysia je le. Lepas tu aku malas nak menabung untuk percutian. Soooooooooooo impian nak bercuti-cuti memenuhi tekak taste oversea ke Jepun, Krabi dan sebagainya perlu menunggu tahun-tahun mendatang. Tahun depan anak aku ke pre kindergarten, eh alasan lagi. Lols.

Walau bagaimanapun tajuk post hari ini, tak membawa makna kerana aku cuba meng'urban'kan tajuk lagu Hoben Jang Hobeng kepada Hopping Jang Hopping. Me and my little familia hopping here and there. This month plan nak hopping to home sweet JB and cat kota rimau warna merah. Jenjalan semua old haunts di JB.

Rasa macam malas nak hantar anak ke tadika tahun depan, rasa macam nak hantar dia ke sekolah main-main, lukis-lukis dan sebagainya. Atau optionnya aku yang bercuti tanpa gaji dan jaga dia dan bersuka ria di rumah bertiga. Nice idea, tapi tapi tapi. Cam gini kene pertingkatkan prestasi tahun ini. Sebab jika aku tiada pendapatan tahun hadapan, aku kena berusaha lebih tahun ini. Ada banyak masa lagi ni, wuuiiiii. Dan sebolehnya-bolehnya aku nak buat tanpa kos tambahan. Maknanya masuk 2016 sahaja aku terus jaga anak dan jana pendapatan sendiri di rumah :D

Just wanted to feel how it is being out of the regular 8.30 to 5.30 pm work and structure your own income and schedule.


0 comments:

hELLO

hELLO
:D

Followers