Pages

minyak naik!

Malam semalam, sekitar 11.20 malam aku dan rakan tiba ke petrol pam untuk isi minyak. Dan ini adalah hasil selepas menunggu hampir sejam. Di sekitar Jalan Klang Lama yang ada berlambak2 stesen minyak tu jadi jem sebab sumer nak save 0.78 sen seliter. Bagi kami nasib baik dah isi 30 ringgit petang tadi so malam semalam isi lagi separuh saje. Bertuah kawan aku sebab ada rakan kongsi yang kadang2 menyumbang duit petrol iaitu aku).

Selepas ini mesti pekedai sumer naik harga termasuklah kedai kecik, besar dan kedai pelbagai saiz. Air sirap pun RM1.30 macam letak 100 gram gula dalam tu.

Aku percaya bahawa kenaikan harga ni relevan dengan situasi sekarang tetapi ramai tak percaya. Sebabnya mereka kata Malaysia pengeluar minyak dan patut jual minyak dalam negara aje, so harga minyak tak naik le katanya. Pendapat aku ialah Petronas maybe boleh jual minyak ke rakyat sendiri but then Malaysia akan jadi stagnant/cam air tenang ajele tak naim tak turun sebab duit to rolling dalam mesia je. Bertumbuh but itu2 je la agaknya. Tak pesat sangat kot.

Adakah logik ...
Hakikatnya orang lain naik harga tapi kita stay cam tu aje harganya.
Kaya sangat ke malaysia ni untuk maintan harga minyak gitu-gitu?

0 comments:

hELLO

hELLO
:D

Followers