Pages

Persiapan nak kahwin 2

Aku serius bongok sebab buat preparation kahwin lambat2. Meraunglah aku dalam hati ini apabila aku dapati bahawa lagi kurang sebulan aje aku nak kahwin. Nasib lah baik ada bespren2 membantu. Xie xie ni peng you ;)

Bestnya tarikh nikah aku awal sehari daripada tarikh kakak aku kahwin last year. Sabtu tu pula ialah birthday tunang aku. Wowee mulai next year (InsyaAllah) akan bermulalah dabel celebration dalam hidupku! By the way aku declare kapel masa bday aku 6 years ago. Haa lama sih kapel. Memang patut time kahwin.

Kameraman? Aku hire sorang fotografer daripada KL ni untuk majlis aku. Hasil gambar dia memang terbaek la. Untuk majlis bertandang pulak aku amek kawan fotografer daripada KL juga iaitu stapakphoto. Dorang nie geng yang mula2 ajak aku amek pic suke2 dulu. Team gambaqq nak bersenang lenang aje semasa majlis sebab aku paksa outtamymind jadi pengapit aku aka my personal shopper/assitant/cheerleader.

Khemah, tukang masak dan butik pengantin amek yang sama aje ngan akak aku. Tak yah buat research jauh2 hehe. Door gift - aku rancang nak bagi telur pindang aje. Mak aku akan order kat Pasar Tani dengan rege RM0.60 sen sebiji. Hihihi. Suke!!! Aku kene beli bekas telurnya, beg untuk tetamu dan bunga telur ahad nie kat Nilai.

Tema, hmmm. amende ek? setakat nie khemah aku kaler kuning. Rumah aku daripada luar kaler hijau dalam kaler putih. Pelamin mesti kaler kaler banyak sebab baju aku memang confirm putih walaupun aku tak tau lagi baju mana kat ekdai tu yang aku nak pakai. Bagi majlis bertandang aku tempah sendiri gaun penganti kaler pinkish.

Baru aku tau tunang aku memang tak melayu langsung daripada segi pakaian. Aku kena la teman dia beli songkok, sampin dan butang baju Melayu. Bila tukang jahit tu tanya biasa pakai baju Melayu macam mana sama ada besar2 ke muat2 ke, aku selamba kata mana dia ada baju melayu pun. Harap ada dua helai aje gamaknya tinggalan zaman dahulu kala.

Barang hantaran 5 berbalas 7 aje. Simplekan majlis dengan sedikit dulang je .Hantarannya nanti letak atas pahar yang kakak aku punya aje, tapi kena beli alas dan styrofoam baru la. Bunga pahar confirm buat sendiri. Tak caya nie contohnya masa aku tunang dulu.




Tu dua2 aku ngan outtamymind yang kerjakan.

Apa lagi ek? Itu je kot. Okla talk to u later.
Adieu.

5 comments:

Darling Pya said...

cantik sirih junjung tu..

ninieZUERYANNIE said...

waaa.. xlame lagik ko nak kawen ek gedh, harusla jantung berdegup kencang!

ouT oF My MinD said...

kan i dah ckp kt u dulu....

AkaZukii ChaCha said...

wow nad! dah nak dekat dah tu...
siyes kau kena buat check list..hehe (from experience) buat last minit ni mmmg feningg...but good for you, you got frens to help..aku dulu pening dahla buat prep betul2 3 bulan sebelm...mmg kekelaman kekabutan..all the best nad!!

fndrocka said...

kawin buat tema world cup la...pakai jersi!

hELLO

hELLO
:D

Followers