Pages

jangan baca sms semasa marah tau

Dalam banyak-banyak mesyuarat aku suka pergi satu mesyuarat dengan pihak Radio sebab dia punya pengerusi sangat hebat. Sekali tu aku pernah ikut bos aku jumpa dia untuk sesi konsultasi, biasa la nak buat kandungan media baru ni kena minta pendapat orang lama juga. Orang lama ni penuh dengan falsafah yang best2. Memang kalau jadi anak buah dia tenang hati dan perasaan sebab ada orang selalu bagi motivasi.

Masa mesyuarat tu dia sebut pasal jangan emosi sangat kalau baca sms pasal kerja. Sebab kerja di Radio ni kan banyak arahan semasa dan selalu maklumat segera dihantar dengan sms aje. Kalau amarah pun sampai melalui sms juga. Dia kata kena baca sms dalam keadaan relaks, Kalau lah terbaca masa marah kena biarkan dulu, selawat dan relaks lepas tu baca. lagi Sebab maksud sms tu akan dibentuk oleh perasaan kita masa tu.

Aku sangat bersetuju dengan kata-kata dia sebab aku rasa memori aku banyak berdasarkan emosi juga. Kalau kita marah, apa yang kita alami semua jadi tak indah tapi kalau kita gembira orang kutuk dan kita terdengar pun tak rasa apa sangat.

Jadi status aku untuk hari ini berbunyi "statuses on fb are only words, but the reader can easily be affected by it. So don't bother to decipher what your friends are coding when you're mad. Avoid reading friends' statuses when you are emotionally down because the way you feel might shape the way you perceive what you read." Siap ada orang nak pinjam lagi tau status ni lepas tu.

Teringat masa aku kerja pizza hut dulu, walaupun gaji kecik tapi motivasi sangat tinggi. Hari-hari ada aje sorak-sorak semangat lagi-lagi kalau masa pelanggan tengah ramai. Seminggu sekali ada aje event untuk bergembira yang motip sebenarnya nak pupuk team work dan rapatkan silaturrahim. Tapi aktiviti suka ria ni kalau libatkan semua orang akan diadakan lewat malam selepas restoran tutup. Tak kisahlah asalkan gembira pada penghujung hari.

3 comments:

Dewajiwa said...

setuju! dan nak pinjam juga status tu bleyh? =P

Naddy said...

sharing is caring dewa jiwa, silalah pinjam

akira said...

i like this. tho im not in my best emotional state right now. thanks for opening it up :)

hELLO

hELLO
:D

Followers