Pages

Bekerja pada 4 Syawal

Salam Aidilfitri

Raya ke 4 sampai raya ke 6 aku bekerja sebab bos aku nak ada orang di pejabat. Oleh sebab Syawal kali ni datang hari Ahad maka semestinya orang akan cuti seminggu terus. Tapi aku nak kerja pula la kan, workaholic kata suami aku. LOL.

Anyway semalam pecut daripada Temerloh ke KL, terus pergi kerja. Of course la pengasuh aku cuti semalam jadi baby daddy yang jaga baby dia. Oleh sebab majoriti orang bekerja di KL cuti seminggu maka jalan sangat clear hari ni, semalam dan esok pastinya. Pyan suka la nak kata "Kan best kalau KL jalan clear macam ni hari2." Fuuuh aku balas, kalau KL clear macam ni ia takkan jadi kotaraya yang maju sebab tak laku. Hummm Temerloh yang bandar biasa tu pun jem juga bila waktu puncak, cemana KL nak kosong, lepak tak ada hustle and bustle?

Tetiba aku teringat masa aku sekolah ramai senior sekolah aku suka bertanya, duduk JB kat pekan betul la. Aku pelik dengan penggunaan perkataan pekan. Sebab aku tak pernah merefer kepada JB sebagai pekan, ia hanyalah disebut sebagai bandar selama aku tau la. Kat Temerloh pun tak pernah la mereka-mereka sedara Sofyan menyebut Pekan. Mereka akan sebut sama ada Temerloh atau Mentakab, maksudnya bandar dorang la macam mana aku sebut JB. Ohoho tak sabar nak jenguk JB pada hujung minggu ini. Hello JB, can you hear me????????????????//

1 comments:

Ellen Whyte said...

Whoohoo so you're back! Happy Raya and hope you don't get too stuck in traffic :-) One day we shoudl meet up. But not now because I'm studying and working and going totally nuts.

hELLO

hELLO
:D

Followers