Pages

Cerita membetulkan pam tandas saya

PRU13 datang dan pergi. Sekarang aku tengah berpindah rumah, sedikit demi sedikit. Esok baru ada ruang dan kesempatan nak berpindah perabot besar. Siang tadi aku dah repair dua pam jamban dan satu plag dengan khidmat seorang abang ni. Aku tetiba ada idea nak bertanya dengan kedai hardware dekat belakang pejabat aku ni jika dia tau sesiapa yang boleh betulkan pam2 dan suis. Aku belanjakan RM266 semua sekali untuk menggantikan semua.

Paip connecter ke pam jamban + Suis + Kabel + Tape paip = RM 43.10
Dua set tangki pam jamban = RM60
Paip connecter ke pam jamban = RM13
Upah (RM60 x 2 jamban) + (pasang suis RM30) = RM150
------------------------------------------------------------------------
Jumlah = RM266 semua sekali.

Aku rasa jumlah yang ok. Takpe lepas repair baru senang hati nak meninggalkan rumah.

Alhamdulillah. Walaupun lif minggu lepas tak ok namun minggu ni lif ok walaupun ada tersedak juga. Sejumlah besar barang-barang dalam rumah dah tak ada. Sangat Alhamdulillah. Malam ini ada buang lagi beberapa barang besar dalam rumah.

Malahan barang di dapur pun aku akan kurangkan separuh. Arghhh.
Malam ni menggerakkan majalah ke kedai.
Eh nanti aku cerita pasal kedai.


In the mean time nak babai!!!!!!!

0 comments:

hELLO

hELLO
:D

Followers