Pages

Apabila Eizlan Yusof berlakon menjadi warga emas tanpa super kedut

Trend drama tempatan zaman kini yang aku perasan semua watak nampak muda daripada hakikat yang sepatutnya. Contohnya macam drama 'Dimanakah Isteriku' yang menampilkan Eizlan Yusof dan Zila Bakarin yang merupakan ibu bapa kepada anak-anak yang berumur sekitar 20an. Aku agak umur mereka sepatutnya dalam 5o tahun sebab watak Eizlan Yusuf boleh mendaftar masuk ke rumah orang tua-tua. Aku tengok drama ni sambil blogging dan main Sahibba jadi aku tak berjaya kesan jika drama ini ada sebut pasal umur.

Eizlan Yusof nampak beza 5 ke 10 tahun je antara watak masa muda dan watak terkini dia dalam drama ini. Untuk membezakan usia, cuma efek rambut beruban aje yang ada. Kedut lagilah tak ada sangat tapi dari segi badan ada kesesuaian la sebab orang dah 50an dan bekerja sebagai ahli perniagaan kadangkala dah layut-layut anatomi badan dia. Tapi hakikatnya dalam realiti Eizlan Yusof hanya ada anak kecik aje, okla dia kahwin usia 30an jadi memang anak kecil la.

Eizlan Yusof akan sambut besday ke 40 tahun depan (lahir 14 Julai 1971) bersama-sama dengan Azhar Sulaiman (22 Julai ) dan Amy Mastura (10 Mei). Eh baru aku sedar ketiga-tiganya dulu jadi watak utama dalam drama dan filem sejak hampir 20 tahun dulu, sekaligus menjadi idola generasi muda era 1990an. Cuma Eizlan Yusof aje yang aku nampak sudah memegang pangkat bapak orang dewasa, Azhar Sulaiman pula sudah mula memegang watak dewasa matang macam jadi orang jahat dan bukan lagi jejaka comel kat kolej. Mungkin sebab dah semakin tua dah kurang comel kot. Amy Mastura pula nampaknya kekal comel dan kalau orang tak tau umur dia takkan menyangka dia akan masuk umur 40 menjelang 2011.

Bila masa dieorang glamer? Amy Mastura dulu menang Asia Bagus tahun 1993, Azhar Sulaiman pula berlakon drama bersejarah generasi tahun 90an iaitu Abang 92 dan Eizlan Yusof pula dengan jambunya berlakon drama Jaguh-Jaguh di tv yang disiarkan macam 15 tahun dulu. Masa tu aku ada tengok drama tu semata-mata nak tengok siapa pelakon baru tu.

Jadi bila tengok mereka kat tv jadi watak lebih tua aku rasa jika aku berlakon maka aku akan ada anak 3 orang, macam Que Haidar berlakon ada anak umur 10 tahun walhal dalam realiti masa tu dia belum jejak usia 30 pun. Isterinya pula Nor Khiriah yang dah 30 an.

Dulu pelakon-pelakon ini jadi pin up poster dan kini dah membawa watak-watak matang, memang masa dah sangat berlalulah. Bagi aku kadangkala terefek juga dengan fakta sebenar diri pelakon yang mana baru ada anak kurang 5 tahun tetiba berlakon jadi watak ayah ada anak dewasa. Melainkan Aida formerly known as Aida Radzwill dan Mustapha Kamal yang punya anak usia 20an, kebanyakan mereka yang bawa watak 50an hanya berusia 40 an aje. Namun setakat ni tak ada pula aku tengok Rosyam Nor berlakon jadi bapa kepada belia 20an, atau ada tapi aku tak tau?

Alamak aku ngantuk. Sambung esokla.

1 comments:

azyze said...

Mana ko lebih rela, Eizlan berlakon watak orang tua, atau Rosham berlakon watak lelaki 20an? Hahahah

I prefer the former, especially since Eizlan Yusof now has that 'intense seriousness' yang selalunya digambarkan bagi watak2 parent anak teenagers. Rosham is so living in past glories. Unless he can totally buff up and do facelifts like those Bollywood comebackers, then he should move on lah, kan... Berlakon best tapi tak versatile pun susah gak.

mungkin ini jugak portrayal trend perkahwinan sekarang, ramai youth kita yang belum grad pun dah kawen... sedangkan 14 tahun pun slambe kawen kan.

hELLO

hELLO
:D

Followers

Mereka Menyinggah