Pages

Ofis terbakar! Bomba datang berlumba-lumba.

Ini ialah namanya kepenatan.... Lama tak keje penat mcm hari ni dan semalam. Dahla aku pakai kasut bertutup setelah 3 bulan tak pakai sejak kasut basah kena hujan aritu. So pehnat uuuu.

Walaubagaimanapun aku bukan nak cite pasal penat hari ni. Aku nak cite pasal last week ofis aku berasap. Serius panik kau. Masa tu pukul 5 petang tengah meeting kat tingkat 2 dan tetiba ada sorang ni masuk bilik meeting dan cakap dengan pengerusi meeting "OFIS TERBAKAR". Maka semua orang keluar daripada bilik tu dan pergi koridor. Tak jadi dah meeting.

Masa aku keluar ke koridor tu, hujung sebelah sana dah penuh dengan asap putih. Memang tak nampak apa pun jadi aku terus turun dengan lif di hujung koridor sebelah sini. Ehehe, turun dengan lif sebab bangunan ofis aku ni terlebih canggih macam maze dan aku lupa mana tangga kecemasan dia. Tadi baru teringat kat mana la kan.

Jadi aku dah turun ke tingkat bawah dan nak keluar, tapi teringat nak beritau budak ofis aku sebab dorang mesti tak sedar apa punya. Aku masuk2 dan aku kecohlakan. Tapi mereka cuma bangun dan siap slow2. Lepas tu aku keluar daripada office tapi bila teringat bos aku, aku patah la balik nak beritau dia. Sebabnya bos aku dah senior jadi kena bagi keluar cepat. Tetapi pada masa yang sama aku tengok bebudak ofis aku masih tenang mengemas barang. Jadi aku bebel kata "Korang ni kalau gas beracun dah lama k.o lambat sangat keluar."

Lepas tu aku keluar ofis. Masa keluar ofis tu aku nampak pelapor Sukan Asia tengah keliru tengok asap keluar daripada lorong bangunan. Mereka tengah shoot kat tengah-tengah foyer bangunan ofis aku masa tu jadi kalau asap keluar pastilah tak nampak apa dalam kamera kan.

Jadi semua orang keluar dan biasa la sebagai rakyat Malaysia mesti nak tengok apa yang terjadi sebenarnya. Bomba pula tiba dalam masa 5 minit tapi tak boleh nak ke depan sebab orang parking kiri kanan jalan. Ayoyo! Tapi polis bantuan menyelamatkan keadaan dengan menggesa sesiapa yang park situ cepat blah. Jadi bomba dapatlah ke depan dan masuk dan menyiasat lagi.

Bomba pakai baju seragam dieorang dan topeng gas. Masa tu boleh bau gas tu macam mana, agak busuk. Semua orang yang kat luar duk membuat telahan apa yang berlaku. Dan aku pun sibuk2 duk depan situ sebab ada kamera masa tu. Tapi aku malas nak upload gambar ke sini. Sangat tak sedar diri tau sebab gas tu dah berjaya sesakkan tekak aku sikit hari tu. Lepas tu bespren aku telepon bebel suruh blah. Lepas 15 minit macam tu aku penat dan rasa lapar jadi blah la ke kantin. Lagipun sudah pukul 5 dan apa fungsi lagi nak duduk di office yang tak boleh masuk tu.

Jumaat berlalu, Sabtu nak tengok HP7 tak lepas jadi tengok hari Ahad dan Ahad lepas tonton HP7 pula pergi pula jumpa azyze. Isnin pun tiba dan aku terus pergi jumpa mereka yang aku meeting separa jalan Jumaat tu. Dieorang bagi aku laporan berita pasal office aku 'terbakar' tu. O kebocoran gas nitrogen rupanya. Sini cerita sebenarnya.

2 comments:

DrSam said...

ingatkan drill atau cobaaaan aje tadi, rupanya betul.

Ellen Whyte said...

Where can I read your story, Missy???

hELLO

hELLO
:D

Followers