Pages

malam tadi

Wow banyaknya bulu.


Tadi gwe pergi ke Youth'10 di PWTC, dan layan Bittersweet and Clarice. Pekak siut telinga duk depan speaker itu tapi best dengar persembahan muzik secara langsung. Lepas tu tengok pula budak2 remaja terhenjut2 dalam crowd tu teringin pulak nak melompat2 hyper, tapi makcik pening kepala dengar bunyi kuat jadi kena la diri jauh2 sikit sambil head banging aje. Walau bagaimana pun, Bittersweet sangat best dengan membawakan genre lagu yang aku dengar mcm brit pop.

Hahaha sejak bila pula aku masyuk bab muzik nie. Aku dilahirkan tanpa pengaruh muzik yang dominan jadi bila dah besar nie barulah aku cuba cari pengaruh muzik. Jika Azyze dipengaruh oleh Engelbert Humperdinck dan OOMM pula Nirvana, aku masih terkapai mencari artis dan genre lagu yang aku suka. Okla di sebalik itu semua aku suka gile kat lagu2 RnB /jazz secara amnya sebab menenangkan jiwa. Kalau nak tidur aku suka buka radio astro yang nama oldies tu takpun jazz.

Sekarang nie aku terpengaruh dengan sesetengah artis setelah tengok dieorang buat show live. Mungkin tenaga yang dibebaskan semasa dorang menyanyi tu yang menyebabkan aku teruja jadi terus suka. Oh ya, yang pastinya kalau dah nyanyi mantap mesti la lagi senang nak suka kan. Lepas nie aku nak dapatkan album azlan n d typewriter, bittersweet dan the best of wings + search.

Semasa concert youth 10 tu aku tengok budak-budak kecik yang tengok show tu ada semuda 14 tahun dan teringatkan aku kepada adik tunang aku yang berumur 15 tu. Dia budak kampung dan sekarang nie rajin tangkap ikan kat paya. Ikan yang dia dapat ada pelbagai saiz dan semuanya dibuat makan di rumah. Hari tu aku siang ikan kenit-kenit tu habis hancur aku kerjakan har har.

Tunang aku kata beza gila kehidupan adik dia dengan budak2 yang tengah tengok show tu. Yela, adik dia punya aktiviti sangat berorientasikan kampung manakala budak2 bandar tu pula nampak macam cenderung ke arah budaya pop. Tapi aku beritau pada tunang aku ada persamaan juga, adik dia punya hobi masa lapang ialah bermain PS2. Tak ke ada persamaaan tu dengan budak-budak bandar?

3 comments:

Au and Target said...

I think I've got the gist of this... You're a busy girl!

azyze said...

"Jika Azyze dipengaruh oleh Engelbert Humperdinck"

hahahhahahbile mase pulah Engelbert? hahaha tapi takpe aku terima pasal sipi2 hehe :)

ninieZUERYANNIE said...

gedh, kurusnye tangan ko..

hELLO

hELLO
:D

Followers

Mereka Menyinggah