Pages

Intipati beg aku

Yey, dah sebulan baru aku jawab tag azyze mengenai apa ada dalam beg. Kalau nak tau apa isi perut beg azyze pergi sini dan kalau nak tau out of my mind punya plak bukak sini.

Kalau aku malas nak bawak beg aku bawak semua harta karun aku dalam kocek baju kurung aku. 80 persen baju kurung aku ada kocek dan ia amat menyeronokkan sebab tak payah nak pegang duit masa pergi kantin / koop dan terutama sekali boleh simpan handphone kalau ke jamban.

Mari perkenalkan, ini ialah bagasi jinjit aku untuk minggu ini.
Macam candy kan warnanya? Yum yum.


isi-isi beg saya
Kain pengelap spek (monitor laptop dan juga lens)
Sebagai pemakai spek aku sangat memerlukan kain ini sebab kalau lap pakai kain biasa tak bersih sangat dan mesra kanta. Sekali tu masa aku tengah nak tengok tv kat rumah aku, aku lap la spek aku pakai baju yang penuh dengan manik dan hasilnya bercalar teruk spek aku. Tapi pemandangan aku masih jelas ye sebab aku buat2 tak tau je pada calar ini.

Kain ni boleh dapat free dan kadang2 kena beli daripada kedai spek. Kedai mentekedarah akan jual dengan harga RM3 ke RM5, tapi yang ini aku amek free daripada satu kedai kat Midbelly ni. Spek aku yang sekarang pun buat kat situ juga.love

Ini wallet aku.
Adik aku kata kalau nak beli wallet kena harga lagi murah daripada jumlah wang yang selalu berada dalam wallet tu. "Buat apa wallet mahal-mahal kalau duit pun takde," kata dia.


Ini rete karun yang kadang bawak kadang tinggal.
Kalau tinggal sakit hati la sebab banyak kegunaannya.
Dari kiri - Tisu penting untuk manusia Asia mcm aku yang sering dirundung sebum kat kulit, sebelah tu gloss bagi digoles kat bibir untuk nampak kilat sabung menyabung, kompek poda untuk kemattean muka, pen-pen penting untuk mencatat kulit tangan dengan segala peringatan semasa dan akhir sekali kipas tangan dapat masa skodeng majlis org kawin aritu. Sangat berguna pabila duduk di bawah tempat berkuap/panas.

Kunci keamanan dunia.
Kalau tak ada kunci tak boleh masuk rumah maka tak amanlah dunia aku.
Sekian.

Rumah aku ada 14 mangga (durian, mempelam dan juga epal)


Rete elektronika.
Henpon kalau tak bawak nanti kena marah dengan orang2 terapat. Itu pula MP3 merah cili untuk memenuhi waktu senggang dan pen drive berwarna meriah untuk save segala fail untuk keje dan berjoli sakan. Henpon aku banyak ketumbit kaler2 plak.


Kawan lama
Ini ialah reta karun kegembiraan aku, Lagi dua bulan nak 6 tahun umur dia. Bestnye ia sbb guna bateri AA jadi kalau kong boleh capai aje bateri kat kedai. Aku beli dulu dengan harga RM699, kalau sekarang boleh beli kamera 10mp dengan jumlah itu. Kamera ini 3.2 mp dan masih gagah bergaya tapi dia dah slow sikit lagi2 bila guna flash. I lap u ole pren.

Ok itu ialah intipati beg aku, sekian harap bertemu di post lain pula.

Aku nak tag orang la: nooreen, lily, intan izani, ili, yoon see, achik dan hazrey. HAHA... Hazrey.

7 comments:

intan izani said...

ok, nanti i buat tag ni
;)

Azyze said...

dem bestnye nanowrimo!
it would've been the best thing to 'paksa' aku complete the novel i was supposed to have finished writing in September or so. Mentang2 la aku tak sain apape document deadline ehehe.

Aku dok procrastinate on it for so long sebab writer's block, but I'm sure this kinda thing would've helped warm up otak beku aku.

malangnya it's already 4th Nov. Cheh.

Ellen Whyte said...

Thanks for visiting. Target now much better. We're in recovery mode!

Naddy said...

azyze, go azyze go!

Naddy said...

katztales, praying 4 quick recovery!

nooreen.rahman said...

nanti aku buat ni ;)

Naddy said...

ok noreen

hELLO

hELLO
:D

Followers