Pages

NANOWRIMO 1 (Bulan ni posting aku pasal nanowrimo je la)

Ok, nanowrimo bermula hari ini. Maka apa yang aku akan post sepanjang bulan November ialah Nanowrimo sahaja. Semua cerita pasal kehidupan, cecehan jiwa dan sebagainya akan kembali pada bulan Disember 2014. Sasaran aku ialah untuk menaip 50000 patah perkataan untuk Nanowrimo. Oleh itu mari kita cari tema apa nak tulis.

Sebelum itu perkara mengenai Nanowrimo aku. Nanowrimo ialah National November Writing Month.

Satu - Haruslah temanya mengenai perkara yang aku tahu. Apabila temanya dekat di hati maka dengan harapan dapat la menulis dengan penuh kelancaran. Writer's block sila main jauh-jauh.

Dua - Motif nanowrimo aku suka-suka je. Namun jika topik yang aku pilih tu menggembirakan hasilnya mungkin aku boleh bukukan. Eceeheehehehhe.

Tiga - Setiap hari kena menaip 1667 perkataan. Oh, harap aku berjaya la menulis.

Empat - Kena menulis dengan gigih.

Lima - Kena banyak bahan rujukan. Lagi banyak bahan rujukan lagi bagus sebab tak payah la aku nak elaborate lebih-lebih.

Enam - Menaip di mana? Guna laptop di rumah. Telefon bimbit ketika nak tidurkan anak la.

Tujuh - Bahasa. Kali ni aku nak guna Bahasa Melayu jela sebab itu kan bahasa ibunda. Biar sesekali aku menulis bahasa ibunda aku.

Lapan - Wish me luck!

0 comments:

hELLO

hELLO
:D

Followers