Pages

Taman Orkid Serendah

Aku terbaca dalam utusan semalam pasal Taman Orkid Serendah. Penulis tu kata sayangnya ia dah tutup. Dulu masa aku praktikal tahun 2005 sempat la pergi recce ke sana dengan penerbit aku. Aku tengok pun tempat tu memang sepi je dan orang yang tengah ber'orkid' masa tu pun ada la empat lima macam tu. Harap-harap taman ni akan diupkan balik la sebab ia memang tempat bunga orkid yang best untuk dilawati.

Berita gembira, aku sempatlah tangkap pika-pika bunga sekalian pada hari tu. Ada la juga kenangan indah dari serendah. Jom, tengok bunga.
















Dalam banyak-banyak bunga aku ingat nama bunga Cattleya ni je. Pergi ke mana-mana pameran/jualan bunga mesti Cattleya akan mengingatkan aku pada Serendah.



















Tammat.

x o x o
MizzyN

7 comments:

ouT oF My MinD said...

waaaa....bunga okied. banyaknye. aku tanam oked mampus.

azyze gomez said...

terasa seperti berada di lokasi!

terima kasih cikgu botani!

mizzy N said...

sama-sama anak murid. pasu bunga orkid kat berandah tu sapa punya la ya :-P?

azyze gomez said...

pasu bunga di beranda?

sorry cikgu, i don't follow.

mizzy N said...

bunga kat rumah aku, kombain komen plak.

ko green finger tak azyze?

azyze gomez said...

light light.
paling kelakar, aku tanam kaktus bleh mati.
gile kantoi. tapi pokok keladi kat opis aku masih okay :)

mizzy N said...

wau pokok keladi.

aku punya kaktus yang kat ofis pecah badan dia, aku tatau kenapa, sebab kering kot. Ni kaktus yang bulu putih banyak dan badannya lembik.

hELLO

hELLO
:D

Followers

Mereka Menyinggah